הבוס עוקב אחרי באמצעות מצלמות אבטחה, האם זה חוקי?

עובדת בניקיון בבית ספר מוטרדת מהמעקב שעורך אחריה המפקח על הניקיון באמצעות מצלמות אבטחה המותקנות בספריה. עו"ד יהונתן קלינגר מסביר את העניין וממליץ לה להגיש תלונה לרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע

שלום,

שמי XXX ואני מנקה בבית ספר, בתוך הספריה שבא אני מנקה יש מצלמות.

כל יום המפקח מתקשר אלי ואומר לי הסתכלתי במצלמות ראיתי שניקית רק X זמן.

כל צעד שאני עושה הוא בודק, ומסתכל עלי במצלמות.

האם הדבר קביל? האם הוא מוסרי?

לא ידעתי שיש מצלמות כשהגעתי, וכאשר ראיתי שישנן מצלמות שאלתי מהי מטרתן ונאמר לי למטרת מניעת פריצות וגניבות.

אני מרגישה חשופה וחוסר פרטיות כאשר אני מנקה

לאחרונה, הוציא משרד המשפטים הנחיה בנוגע למצלמות מעקב. במסגרת ההנחיה, נקבע כי צילום שלא לצורך הוא פגיעה בפרטיות של העובד. על פניו, זה נשמע כאילו באי היידוע לא מתקימות חלק ניכר מהחובות של המעסיק, כמו גם במתן גישה גורפת לעובדים למידע. לכן, אני ממליץ לעובדת להתלונן במשרד המשפטים, אצל הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע.

בקישור הבא ניתן להגיש תלונות.

 

4 Responses to הבוס עוקב אחרי באמצעות מצלמות אבטחה, האם זה חוקי?

  1. שושי הגיב:

    שאלת המפתח היא האם עובדת הניקיון תשאר בעבודתה לאחר הגשת התלונה. אני מסופקת…

  2. חברה של מצלמות אבטחה במחירים ללא תחרות ואיכות ללא פשרות
    http://ilcctv.com/
    072-2586333

  3. ZOOM HD SECURITY הגיב:

    http://www.zoomhd.co.il/ – זום אייץ'-די סקיוריטי, מצלמות אבטחה באיכות גבוהה!

כתיבת תגובה