נינוֹ אבֶּסָדזֶה: באתי מקדימה, כי מפלגת העבודה היא הבית האמיתי שלי

כחברת כנסת פעלה נינו אבסדזה בתחומים רבים, הקימה שדולות: שדולה מען נכי מלחמת העולם השנייה (וטרנים) ושדולה למאבק בהומופוביה.  השתתפה במחאת האהלים והקימה גם את השדולה למען צדק חברתי שבה ניתן לפעילי המחאה פתחון פה בבית המחוקקים.  אלה לצד פעילות ענפה ומגוונת בתחומים רבים

אני חברת הכנסת נינו אבסדזה. אבסדזה זה שם גיאורגי, לחלק מהאנשים קשה לבטא אותו אבל החלטתי כשעליתי לארץ לא לשנות אותו כי השם הזה הוא מי שאני ומי שהייתי בגיאורגיה עד שעליתי לארץ בגיל 35. הייתי בגיאורגיה עיתונאית ומגישת חדשות בתחנה הכי פופולרית במדינה והשתתפתי שם במהפכה. לאחר מכן בארץ השתלבתי כעיתונאית ופרשנית מדינית בשפה הרוסית. לפני שנתיים נכנסתי לכנסת מטעם מפלגת 'קדימה', שם תמכתי בציפי ליבני משום שהאמנתי שהיא תוכל ליזום תהליך מדיני. לאורך כל כהונתי כחברת כנסת השמעתי קול רם וברור למען קידום סדר יום חברתי ומדיני מתוך השקפת עולם ליברלית ופלורליסטית. במהלך כהונתי יזמתי הצעות חוק, פעלתי ולחמתי למען נושאים חברתיים ואידיאולוגיים כגון זכויות הגמלאים, הדרת נשים, זכויות הקהילה הגאה, חופש העיתונות, בעלי חיים ואיכות הסביבה, קידום הסדר מדיני, זכויות מיעוטים ונושאים מגדריים. לדוגמא חוק שיזמתי בשיתוף עם ארגון ויצ"ו ונכנס לספר החוקים הינו חוק פומביות הדיון בעבירות אלימות במשפחה. חוק זה מחייב את בית המשפט לדון בעבירות אלימות במשפחה בדלתיים סגורות. בחוק זה הצלחנו למנוע את ההשפלה הפומבית של נשים במסירת עדות על אלימות במשפחה, ולגולל בפני אולם מלא אנשים את מסכת ההתעללות שהן עברו. חוק זה מבחינתי הוא הישג למעמד האישה בישראל והסרת מכשול מרכזי שעמד בפני נשים שהיו מעוניינות להתלונן. לאורך כהונתי הייתי עקבית בהצבעותיי בנושאים האידיאולוגיים ובחלקם הצבעתי בניגוד לעמדת הקואליציה ואף נענשתי על כך.

השתתפתי ב"מחאת האוהלים" וישנתי באוהל בשדרות רוטשילד, פעלתי להורדת יוקר המחייה ולשם כך גם הקמתי בכנסת את השדולה למען צדק חברתי. עוד טרם המחאה החברתית, בתור אישה שהגיעה מלשכת האבטלה למושב חברת הכנסת ראיתי בנושא הזה זירה מרכזית שבה עליי לפעול. השדולה הייתה הבמה הרשמית של אנשי המחאה החברתית בכנסת: קיימנו 2 מפגשים בהם הופיעו ודיברו אנשי המחאה החברתית, מה שעזר לחזק את קולם בבית הנבחרים והשפיע על חברי הכנסת האחרים. יזמתי עוד שתי שדולות: השדולה למען הוטרנים (נכי מלחמת העולם השנייה) והשדולה למאבק בהומופוביה. כיושבת ראש השדולה למאבק בהומופוביה השתתפנו בכמה מאבקים חברתיים כנגד תופעות של הומופוביה ונתנו פלטפורמה פוליטית לכל הפעילים, ארגוני הקהילה והתאים הגאים בכנסת.  השדולה אירחה את הועידה העולמית של צעירי איגי (ארגון נוער גאה) וקיימה שני כנסי גאווה וכנס חירום אחד לנוכח התבטאויות גזעניות של מספר חברי כנסת ואנשי ציבור.  בנושא הזה גם הגשתי מספר הצעות חוק בעד תהליך הפונדקאות לזוגות חד-מיניים והחופש לנשואים על פי בחירה.  פעילים מרכזיים ומנהיגי הקהילה הגאה, מכל קצוות הקשת הפוליטית ואף מארגונים א-מפלגתיים, חתמו על מכתב שתומך במועמדותי לכנסת הבאה והפיצו אותו. יוזמה זו חיממה את ליבי, כי תמיכה והוקרה שכזו אינה מובנת מאליה עבורי.

מפלגת העבודה זה הבית האידיאולוגי שלי. מפלגת העבודה בהנהגתה של יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ היא המפלגה עם התפיסה החברתית-כלכלית והמדינית אליה אני משתייכת. אני חשה שמפלגת העבודה היא האלטרנטיבה והתקווה לתקן את העוולות של ממשלת נתניהו, את הסדק החברתי שנפער בזמן שקריאות לצדק חברתי נשמעו ברחובות. זה הזמן לעצור את ההתפוררות של החברה הישראלית.

מפלגת העבודה היא מפלגה של כל הציבור הישראלי, שמדברת אל כולם. בתור עולה דוברת רוסית, אני מייצגת בין השאר את ציבור העולים, מיליון וחצי אזרחים בישראל. אני מאמינה שלא צריך לדבר על "בעיות של העולים" כי הבעיות שלהם כמו כולם – יוקר המחיה, הדיור, הקושי לסגור את החודש. דיור ציבורי, נישואים אזרחיים, חינוך ותרבות אלו נושאים שחשובים מאוד לעולים – וגם לעם ישראל כולו. אם יש בעיה של מיליון וחצי אזרחים, זו בעיה של המדינה כולה. בשמאל הליברלי אין היום אף אדם שמייצג את הציבור הזה, שמהווה אלטרנטיבה לליברמן. וזה מה שאני מביאה.  אני מביאה איתי את הציבור הזה למפלגה שתעשה את השינוי לטובה שהעולים כל כך מצפים לו, ורבים יבואו אחריי. עכשיו זה הזמן של מפלגת העבודה ליצור קשר מחדש עם העולים שהרגישו שאין מי שמייצג אותם בשמאל, ולקרוא: "דה עבודה, נייט איווט".

אני מאמינה שנוכל להוביל שינוי משמעותי בחייו של כל אזרח ואזרח. החברה הישראלית ומדינת ישראל יעברו לראש סדר העדיפויות. עד היום פעלתי למען הציבור במסירות, ואני חושבת שאין מפלגה ראויה יותר ממפלגת העבודה להמשיך בה את פעילותי. מי שיבחר בי, זה מי שהעבודה חשובה לו. אני מאמינה בקשר תמידי והדוק עם הציבור, ובעשייה משותפת עם הציבור ולמענו. אני אמיתית, כנה ולוחמת למען האזרחים. וכפי שהבטחתי, כשאבחר לרשימת מפלגת העבודה, אפעל גם על מנת לרתום לשורותיה את ציבור העולים בישראל. הצטרפו אליי במאבק למען חברה צודקת, סוציאלית ודמוקרטית.

כתיבת תגובה

