נחום חופרי ישלב בכנסת את נסיונו בצבא, בחינוך ובשלטון המקומי

אחרי שהשתחרר מפיקוד על טייסת מסוקי קרב, פנה נחום חופרי לפעול במערכת החינוך, ניהל את ביה"ס התיכון "אוסטרובסקי" ברעננה ובהמשך נבחר לראשות עירו. נחום חופרי מתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת וירצה לפעול בכנסת לקידום שינויים נרחבים במערכת החינוך

את ערכיה, דרכה ורוחה של תנועת העבודה ינקתי מילדות. נולדתי בקיבוץ המעפיל בעמק חפר.

את מיטב שנותיי הקדשתי למען בטחונה של המדינה. 26 שנים שרתתי בצה"ל כטייס בחיל האוויר ובשורה של תפקידי פיקוד שונים, ששיאן כמפקד שתי טייסות קרב.

עם פרישתי מצה"ל בדרגת אל"מ, לא היו ספקות בלבי באשר להמשך דרכי. מכל האפשרויות וההצעות שעמדו בפני, הייתי נחוש לרתום עצמי לשליחות ראשונה במעלה. רציתי לעסוק בחינוך ולפעול לקידומו במדינת ישראל. רציתי להיות שותף בעשייה החינוכית. להיות בצומת המכרעת של המפגש עם תלמידים, כדי לזכות בהזדמנות להשפיע על עתידם וכדי להעניק להם, הזדמנות ראויה למיצוי יכולותיהם וכשרונם.

מדינת ישראל היא מדינה צעירה, הנאבקת על בטחונה מול אויבים הקמים עליה. בד בבד היא עדיין נאבקת על בניית חברה דמוקרטית, שוויונית וצודקת. עיקר כוחה של ישראל הם בניה ובנותיה הצעירים, שהם ההון האנושי והפוטנציאל החשוב ביותר. עלינו לטפח דור צעיר, המחויב למדינה, מעורב, אכפתי ותורם. אולם חובת העשייה היא בראש ובראשונה עלינו – נבחרי הציבור. עלינו להעמיד לרשותם את המשאבים לשוויון הזדמנויות בחינוך, לתיעדוף איזורי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית, לטיפוח המצויינות ולמתן הזדמנויות לקבוצות מוחלשות, לשיפור מעמד המורים והעוסקים בחינוך ועוד.

לאחר שבע שנים כמנהל תיכון, שנתיים כראש אגף החינוך בעיריית רעננה ושבע שנים כראש העיר רעננה ויו"ר ועדת החינוך במרכז השלטון המקומי, אני מאמין כי החינוך הוא הבסיס לכל. אני מאמין שמפלגת העבודה חייבת להציע חזון מגובש בתחום החינוך שיכלול הגדרה ברורה של יעדים, ולהציב את החינוך גבוה בסדר העדיפויות.

עיקרי החזון החינוכי מתבסס על הניסיון שצברתי ועל ההישגים שהצלחנו להגשימם ברעננה ובראשם עלייה של יותר מ-10% באחוזי ההצלחה בבגרות (מ-70% לכ-82%), זאת במקביל לצמצום נשירת תלמידים לאפס. זאת תוך פיתוח תכניות לנוער בסיכון, העלאה משמעותית באחוזי הבוגרים המתגייסים לצה"ל יצירת מודל לתמיכה בכל תלמיד למיצוי הפוטנציאל הטמון בו וליווי כל תלמיד מגן הילדים ועד סיום לימודיו התיכוניים. 

לכן, אני מציע לאמץ את הצעתי לעשרה עקרונות של חזון החינוך:

  1. להגדיל את תקציב החינוך ב-25% – בכדי לקדם חינוך טוב ושוויוני, ממשלה בראשות "העבודה" תתחייב לשים את החינוך בראש סדר העדיפויות שלה ותגדיל בהתאם את תקציב החינוך.
  1. להקים נציבות חינוך ממלכתית  – שתקבע את מדיניות החינוך תוך עיצוב חזון חינוכי-חברתי רב שנתי. הנציבות, שתורכב מאנשי חינוך מובילים תהיה אחראית על חלוקת התקציב במנותק משיקולים פוליטיים, במטרה להביא לחינוך שוויוני בכל חלקי הארץ ובכל מגזריה.
  1. לחוקק חוק יסוד חינוך ציבורי ממלכתי – אשר יאפשר שוויון הזדמנויות לכל התלמידים ויקבע את אחריות המדינה לכך. החוק יקבע "סל תקציב לתלמיד", שיהיה שוויוני לכל תלמידי החינוך הציבורי ויאפשר מימוש חינוך ברמה ובתנאים נאותים. בנוסף, כל בית ספר שנהנה מתקציבי מדינה, יחויב בלימוד כל לימודי הליבה שיוגדרו בחוק.
  1. לחזק את החינוך הבלתי פורמאלי  –יש לפעול להגדרת מערך תקצוב קבוע לפעילויות חינוכיות, הנערכות מעבר לשעות הלימודים הפורמאליות, אשר יועבר על ידי המדינה לכל יישוב.
  1. להנגיש את הלימודים האקדמיים ולהעלות את תקציבי המחקר – יש להחיל מערכת  הלוואות לשכר הלימוד, שיוחזרו רק לאחר כניסת הסטודנט לשוק העבודה. במקביל יש לקדם פתיחת מוסדות קדם-אקדמיים, שיספקו הכנה ללימודים אקדמיים ובמקביל יספקו ללומדים תעודות הסמכה מקצועיות. מעבר לכך, יש לשמור על תקציבי המחקר ולהעלותם, בכדי שלא נאבד את היתרון הטכנולוגי ממנו נהנית מדינת ישראל.
  1. לטפח את מעמד המורים ולהעלות את שכרם –  ליצור תשתית קבועה בחוק ומדדים אחידים לקביעת שכר המורים, תוך מתן תמריצים למורים באיזורי הפריפריה.
  1. להפוך את הפירמידה החינוכית – להגדיל את ההשקעות בחינוך לגיל הרך, מגיל 3 חודשים ועד גילאי טרום-חובה, תוך העברת האחריות על החינוך בגילאים אלה ממשרד התמ"ת למשרד החינוך. יש ליצור מערך חינוכי הכולל סטנדרטים אחידים ותכנים מחייבים בכל מוסדות החינוך לגילאים אלה, כנהוג בגני החובה.
  1. לצמצם את מספר בחינות הבגרות –יש לקיים בחינות בגרות רק במקצועות הליבה ובכך לאפשר לבית הספר להיות מערכת המאפשרת למידה והוראה ערכית, במקום מוסד שכל ייעודו להכשיר את תלמידיו לעמוד בבחינות הבגרות.
  1. לאפשר אוטונומיה חינוכית למנהלים ולמורים – מתן חופש פעולה פדגוגי ולימודי בכל הנוגע ליישום המדיניות, הנקבעת על ידי המדינה. בתי הספר יעודדו מצוינות, ימנעו ממיון, סינון והנשרת תלמידים.
  1. לקדם את החינוך המדעי והטכנולוגי – בכל הרמות, החל מהכיתות הנמוכות. יושם דגש הן על לימודי המדעים והן על לימודי טכנאות והנדסאות.

אימוצן של הצעות אלה, כחלק מחזון החינוך של מפלגת העבודה ויישומן כתוכנית שלמה – יש בהן כדי לעשות מהפכה אמיתית בחינוך במדינת ישראל.

בנוסף לתחום החינוך, אעמיד לרשות המפלגה את ניסיוני רב השנים בקידום דיור בר-השגה, בפיתוח תכניות לאזרחים וותיקים, לשיפור השירות לאזרחי המדינה מכל מוסדות השלטון, לפיתוח ירוק ובר-קיימא של הערים והיישובים במדינה וכל זאת כדי להעניק לאזרחי המדינה איכות חיים וסביבה, שלהם הם ראויים במאה ה-21 במדינה מתוקנת.

אני מתחייב להעמיד את ניסיוני ואת כל זמני לשליחות זו ולפעול כחבר כנסת לביצורה של חברה צודקת בישראל על בסיס הערכים של תנועת העבודה, שעליהם גדלתי והתחנכתי ולאורם אני ממשיך לפעול כל חיי כלוחם, כאיש חינוך, כראש עיר וכשליח ציבור.

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: