ישראל כ"ץ – ציון בלתי מספיק בקידום תחבורה ציבורית

פורום ארגוני התחבורה, הכוללים בין השאר, את ארגון מגמה ירוקה וארגון 15 דקות מציגים נתונים בעיתיים מתקופת כהונתו של ישראל כ"ץ כשר התחבורה. ציטוט מהודעה לעיתונות של "מגמה ירוקה"
1.    השקעות משרד התחבורה בפיתוח תשתיות לרכב פרטי נותרו גבוהות יותר מההשקעות בפיתוח התחבורה הציבורית (יחס של כ 65%-35%).
2.    השר כץ פעל באופן אקטיבי לדחיית מסקנות ועדת טרכטנברג בממשלה. המסקנות כללו בין היתר תגבור משמעותי של מערך האוטובוסים בכל הארץ וכן העברת תקציבים מפיתוח תשתיות של כבישים לטובת פיתוח התחבורה הציבורית. מסקנות ועדת טרכטנברג בנושא תחבורה ציבורית נועדו לאפשר תחבורה ציבורית נוחה, יעילה וזולה אשר הייתה מאפשרת צמצום ההוצאות הרבות הכרוכות באחזקת רכב וכן היו מגדילות את אפשרויות הדיור לאוכלוסיות השונות בשל הנגשת אזורי דיור ותעסוקה. בעקבות דחיית מסקנות אלו מרבית תושבי ישראל ממשיכים להיאלץ לשאת בהוצאות כבדות בשל אחזקת רכב פרטי ובחוסר נגישות המצמצם את אפשרויות הדיור והתעסוקה.
3.    השר כץ דחה את הקמתן של רשויות מטרופוליניות ואת הקמתה של רשות ארצית לתחבורה כמתחייב ממסקנות ועדות שונות כגון ועדת סדן וועדת טרכטנברג.
4.    הוקמו כבישים ומחלפים רבים ברחבי הארץ. לעומת זאת פרויקטים להסעת המונים כגון הרכבת הקלה בגוש דן, וכן ה BRT בגוש דן נותרו תקועים ולוחות הזמנים לביצוע המשיכו להידחות בכהונתו של כץ.
5.    השר כץ דחה את ההצעה למתן תשומות ראויות לתחבורה ציבורית (אוטובוסים) לפריפריה, והעדיף סלילת מסילות יקרות שייקח זמן רב להקימן אם בכלל.
6.    השר כץ לא נתן עדיפות לתחבורה ציבורית בפרויקטים חדשים של תשתיות כבישים. כך למשל קידם סלילת נתיב שלישי בכביש 4 מאשדוד למרכז, אך לא מוכן להקצות נתיב תחבורה ציבורית.
 במהלך כהונתו פעל השר להורדה של תעריפי הנסיעה הבינעירוניים באוטובוסים, הופעל כרטיס מעבר משולב בין חברות התחבורה בגוש דן והוקם מרכז מידע משותף. פורום הארגונים רואה בחיוב רב צעדים אלה. למרות זאת, לאור כל האמור לעיל, ההשקעה בתחבורה ציבורית נותרה נמוכה ולא מספקת.
 פורום הארגונים קורא לשר התחבורה לנקוט בשורה של פעולות שישפרו את פעילות התחבורה הציבורית:
ברמה הארצית:
1.    להגדיל את תקציב התחבורה הציבורית מסך התקציב הקיים, על חשבון תשתיות כבישים, כפי שנקבע במסקנות ועדת טרכטנברג.
2.    להציג את כוונות הליכוד בנושא תקציב משרד התחבורה, ובפרט תקציבי התחבורה הציבורית, במידה וייבחרו לקדנציה הבאה.
3.    לתקצב ולסיים להציב מידע סטטי לנוסעים בכל תחנות האוטובוס בארץ, כמתחייב בחוק.
4.    לתקצב ולתגבר אכיפה אנושית ואלקטרונית בנתיבי התחבורה הציבורית הקיימים.
5.    להורות על פרסום דוחות הבקרה של משרד התחבורה על החברות התחבורה הציבורית
בירושלים:
להשתמש בסמכותו ולתקן נזקים שנגרמו לנוסעים בעקבות הפעלת הרכבת הקלה הראשונה בישראל. כך למשל:
א.      להטיל קנסות על חברת סיטי פס על כל ההפרות המרובות שביצעה ומבצעת בהפעלת הרכבת הקלה בירושלים – איחורים, תדירות נמוכה מהמתחייב, תקלות במכונות, תקלות בכריזה ובמידע לנוסע, בטיחות , ועוד.
ב.      להורות על הקפאת הטלת קנסות ברכבת הקלה עד להשלמת החקיקה של הקמת ועדת ערר בכנסת הבאה. הצעת החוק אושרה בוועדה לקריאה שנייה ושלישית כשבועיים לפני פיזור הכנסת.
מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: